utorak, 15. svibnja 2012.

Ključna vještina - upravljanje ljudima

Dobri menadžeri stalno će uspješno motivirati svoje zaposlenike na kvalitetan rad i visoku produktivnost. S druge strane, loši menadžeri mogu vas izluditi i, u najgorem slučaju, inspirirati da pobjegnete glavom bez obzira. Rezultati koje obično postižu takvi menadžeri su slijedeći: manja produktivnost, veća fluktuacija zaposlenika, više bolovanja i više pritužbi od strane klijenata.
1. Imajte viziju 
Bez obzira na pretjerano korištenje izraza i njegovu opću izlizanost, i dalje je to prva stvar na popisu "kako postati odličan menadžer". Znači, najbolji menadžeri, osim što raspodjeljuju zadatke i nadziru izvršenje, moraju imati sposobnost planiranja budućnosti i motiviranja zaposlenika da prepoznaju svoje mjesto u tom novom rasporedu, kako bi (još jedna izlizana, ali ništa manje potrebna riječ) sinergija uspjela.
2. Upoznajte svoje zaposlenike 
Ne možete uvijek zadovoljiti sve strane, to je jasno samo po sebi. Menadžer je uvijek u raskoraku između želja Uprave/vlasnika i zaposlenika, no ipak postoji način na koji se takvi sukobi mogu riješiti - upoznajte svoje zaposlenike i saznajte koje su njihove potrebe. Čuda se mogu postići novim razmještajem, novim računalom, teglom cvijeća ili boljiim mobitelom. Saslušajte želje i ideje, odlučite koje od njih su provedive i učinite radnu atmosferu kvalitetnijom, opuštenijom i učinkovitijom.
3. Budite jasni i nedvosmisleni 
Vama je apsolutno jasna vaša vizija. Vjerojatno i Upravi/vlasniku, a dobrim dijelom i zaposlenicima. No, uvijek će ostati netko kome baš i nije do kraja. Loša komunikacija sa zaposlenicima uvijek je na prvom mjestu top liste najvećih grešaka koje menadžer može napraviti. Što je zapravo dobra komunikacija? Davanje povratnih informacija zaposlenicima, traženje njihovog mišljenja o svim aktivnostima, pravovremena distribucija svih vijesti, bile one dobre ili loše samo su neki od primjera što i kako treba komunicirati sa zaposlenicima. Zapamtite, svaka je komunikacija dvosmjerna, ma kako ona vama izgledala na prvi pogled. 
4. Pomozite svojim zaposlenicima 
Pravi menadžer zainteresiran je stalan napredak svojih zaposlenika. Da biste to mogli napraviti kako treba, morate prvo upoznati svoje ljude i pronaći u njima skrivene talente koje treba izvući na površinu. Poznavanje dobrih i loših strana pomoći će pri donošenju odluka o unaprjeđenjima, dodatnom obrazovanju i ostalim vidovima nagrađivanja kvalitetno obavljenog posla. Ljudi su često sramežljivi i ne žele otkriti svoje stvarne ambicije, skrivena znanja i hobije koji su prerasli u ekspertizu, pa je zadatak menadžera da obradi sve takve podatke o zaposlenicima i odluči kako će na najbolji način iskoristiti mogućnosti koje mu se pružaju.Ne manje važno, takvo poznavanje zaposlenika olakšava smjene generacija u tvrtkama ili popunjavanje upražnjenih radnih mjesta. Ako si sami ne odgojite nasljednika, nitko to neće učiniti umjesto vas.
5. Integritet je najvažniji
Sve ovo prije napisano lijepo zvuči i čini se primjenjivim, no prije svega toga menadžer treba izgraditi vlastiti kredibilitet i zaraditi poštovanje zaposlenika svojim radom, ponašanjem i odnosom prema kolegama. Dosljedan, kvalitetan odnos uz vještu komunikaciju donijet će više od svih povlastica, mobitela, laptopa, službenih automobila i sličnog. Jednom kada se svi uvjere da ste osoba na koju se mogu osloniti u svim situacijama i vjerovati vam na riječ, vaš će odnos sa zaposlenicima dobiti novu kvalitetu.Zajednički nazivnik svih ovih savjeta je zapravo - kontrolirajte svoj ego. Vaše više mjesto na hijerarhijskoj ljestvici u tvrtki nije uklesano u stijenu na vrhu planine, i može se promijeniti u trenu. Prva stvar koja će vam zaljuljati temelje upravo je odnos sa zaposlenicima, pa o vama ovisi hoće li se to dogoditi ili ne.

2 komentara:

  1. Fin, uredan i pregledan blog ... jako mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlicno napisan blog s korisnim informacijama, buduci da sam zainteresirana za ovo podrucje menadzmenta, ovdje sam nasla dosta toga korisnog :)

    OdgovoriIzbriši