nedjelja, 13. svibnja 2012.

Upravljanje promjenama

Promjena se može dogoditi iz puno različitih razloga, od izazova rasta s kojim se organizacija susreće, zbog promjena na svjetskim tržištima, promjenama u strategiji, tehnološkim promjena, određenim procesima kod konkurencije, zbog pritiska klijenata ili promjene tržišta i sl. Prema istraživanju, organizacije prolaze kroz velike promjene u prosjeku svake 3 godine, dok se manje promjene dešavaju gotovo neprestano, a za to naravno nema naznaka u trenutnoj ekonomskoj klimi koja će to promijeniti. Prvi korak u izradi uspješne inicijative za promjenu, je razumjeti organizaciju i dati odgovarajuću inicijativu stvarnim potrebama organizacije. Važno je prepoznati da su organizacijske promjena u osnovi usko povezane sa promjenom ponašanja zaposlenika na određeni željeni način. Iako je svaka promjena jedinstvena, postoje vodstvene i upravljačke vještine, kao što su vizualiziranje, slušanje, postavljanje prioriteta, planiranje, pružanje povratne informacije i nagrađivanje uspjeha, a koji su neophodne za svaku uspješnu promjenu. 
Jednako važno je i to, da se promjena ne shvaća generalno kao nešto negativno, nego da sve ono što nam okolina donese i s čim nas iznenadi, trebamo maksimalno iskoristiti. Promjene su svakodnevni dio života, i dobar menadžer si ne smije dopustiti da to utječe na tok rada njegovog poduzeća. 
Najveći razlog neprihvaćanja promjene je strah, ali upravo zbog toga menadžeri moraju biti ti koji će poboljšati razinu spremnosti na promjene na temelju  želja i sposobnosti.



Nema komentara:

Objavi komentar